Hidroplánok a tó fölött
————————————————————————————————————–
Találkozó – Helyszín – Pilóták – Hidroplánok – Nézők
Iván egy farokkamerával tartott a héten szerdán edzést az új géppel. Ugyanúgy műrepülhető, mint a korábbi szárazföldi változat.
A találkozó szakmai vezetője, Vasas Iván átépítette egyik szárazföldi vadászgépét, a Su-29-est úszótalpasra és a tatai Öreg tavon majd több bemutatót repül vele.
Újabb szereplő a találkozón ez a saját összeépítésű és egy méter 66 centiméter szárnyfesztávú Cessna 182 úszótalpas hidroplán, melyet Havas Péter repit majd szombaton a tavon.
Pilóták Szentendréről. Jobbról Metzger Ferenc saját építésű 1 méter fesztávú hidroplánjával, balról pedig Végh László, kezében pedig egy 1,5 méter fesztávú Canary tréner, amit a találkozónkra elektromos hajtásúvá alakított át.
Sallay Csaba egy igazi tatai öreg harcos, sokszor repített korábban hidroplánt az Öreg tavon, szívesen tér ide vissza. Egyik hidroplán modellje egy 150 cm fesztávú Sebart Katana, 1300 wattos motorral, ha cellás akkuval még partra vetve is elegánsan mutat.
Itt majd folyamatosan bemutatjuk a találkozó főszereplőit, a hidroplán modelleket. Addig is jöjjön a tó felett egy próbarepülés a találkozó szakmai vezetőjétől, Vasas Ivántól.
Lehet, hogy az időjárás nem lesz kegyes hozzánk, és a tó másik felén kell majd repülnünk.
Egy biztos, a találkozó létrejöttével Iván már nem az utolsó hidroplán mohikán Pesten.