Hidroplán Budapesten – folytatás

Hétvégén egy ritka vendég, egy hidroplán járt Budapesten. Sajnos nem a Dunán, hanem csak Ferihegyen szállt le keréken tankolni. Folytatjuk a Magazinban megkezdett cikket.

aranykor2

A cikk első felében a hidroplán típus történelmi gyökereiről beszéltünk, most jöjjön maga a gép és a török légitársaság rövid bemutatása.

hidroplánbp31hidroplánbp32hidroplánbp33

A Viking Twin Otter Series 400 gépet eredetileg a kanadai Viking Air repülőgépgyárban a következő kép mögött látható kerekes változatban építették meg. De a futóműveket gyorsan lehet cserélni, ezért a török vevő igényei szerint ráraktak a gépre egy kétéltű úszótalpat. Lehet hogy pont azt, amit a gyár udvarán fényképeztem le a fűben.

Exif_JPEG_PICTURE

A Viking Twin Ottere eredetileg 19 személyre volt székezve, de a légi taxis törökök a hosszabb utak meg az úri közönség miatt kértek bele előre egy WC-t, aminek 4 szék áldozatul esett. Bár szükség esetén a legjobb helyre, a pilóta mellé is beülhet egy utas, így kapacitása 16 személy. A hidroplán 280 km/h átlagsebességgel repül.

515253

Ferihegyi fotók Budapest Airport

A hidroplán tulajdonosa a Körfez Havacilik cég, amely főként luxus jet gépeihez kiegészítőként vette a hidroplánt. Ha az utasok házhoz szállítást kérnek, akkor a helikopterükbe kevés utas fér. Viszont a hidroplánnal a képen láthatóan akár egy szálloda strandjára, vagy egy városi folyó hajókikötőjében is leszállhatnak, szinte a házhoz közel akár a jet mellől a reptérről indulva.

6162
6364

A hidroplán a betonon is kiválóan elvan, de ott mégiscsak egy béna kacsa. Ezért nem hiányozhattak a cikk végéről a vízi üzemelés ragyogó képei.

Vissza a cikk első részéhez

Címkék: Európa    Földközi tenger    hidroplán    Kanada    képtár    Uncategorized

1 hozzászólás

  1. Repülni jó » Hidroplán Budapesten – sajnos csak keréken

    2015. március 17. @ 08:27

    […] a Vizirepülés […]

Szóljon hozzá!

STA TRAVEL