Közös színpadon az Akoya és az Icon A5
A múlt héten Amerikában az EAA Airventure Oskosh-on, a világ legnagyobb kisgépes pilóta találkozóján képletesen összecsapott a vevők kegyeiért az utóbbi évek két ígéretes hidroplán fejlesztése.

A hazai pálya előnye azért az Icon A5-nak állt, aki elhozta például a garázs szettet is. Így mennek ki Amerikában otthonról a tópartra egy kicsit repülni.
A francia hároméltű Akoya – neki mindegy, hogy földön, vízen és havon – először lépett az amerikai piacra azután, hogy részt vett Európában a könnyű repülőgép kategória kialakításában, ami a tengerentúlon az LSA kategória, benne az Icon A5.
Ha az árazási politikán keresztül a megcélzott vevőközönséget nézzük, talán nem is olyan erős az összecsapás.
A francia cég a gazdag jacht tulajdonosokat akarja főként arra rávenni, hogy cseréljék le a helikoptert hajóikról erre a gépre. Ezért a kissé borsosnak tűnő majd négyszázezer dolláros árban teljes hároméves garanciát, mentőernyőt és egy pilótakiképzést is ad.
Az amerikai cég a fapadosokhoz hasonlóan áraz. 140 ezer dollár a gép, a többit, erősebb motort, utánfutót, mentőernyőt meg a luxus felszerelést pedig vedd meg hozzá. Rámentek a kétszemélyes Cessna tulajdonosokra, hogy a nagyobb biztonság miatt, lásd a videót, inkább őket vegyék.
Mind a ketten kínáltak kedvezményt az árból a helyszínen rendelőknek. A franciák húszezer dollárt, az amerikaiak pedig ötezret, kíváncsiak leszünk majd a megrendelések számára. A franciák 2014-re készítik el az Akoya amerikai változatát, ami a szabályok miatt lassabban repül majd, mind az európai már jövőre gyártott változat.
A videón Vanessa Troilland kisasszony, a franciák marketing főnöke mutatja be a gépet egy amerikai tv-nek.
Számomra fura, hogy egyikük sem hozott bemutató modellt, pedig a franciák egy héttel korábban már a Le Bourget tavon először utasokat is szállítottak, amik nem voltak mások, mint a két nem pilóta cégalapító.
Az amerikaiknál erre nem lenne szükség, mert Kirk kapitány egy F16-os vadászgépből ült át képletesen a cégalapítói székbe. Ők már három éve megrepülték Oshkosht a Winnebago tavon.
Iconék előrébb vannak a gyártásszervezésben és a marketingben is, hiszen a tulajdonosuk révén már lehet virtuálisan repülni a gépükkel a Microsoft Flight otthoni szimulátoron is. Viszont a franciák gépe a szárnyashajó elv miatt talán érdekesebb és ők elektromos irányban is komolyan fejlesztenek.
Korábbi anyagaink:
Túl a sikeres vizipróbán az Akoya
Icon Friedrichshafenben
Akoya a repülő szárnyashajó ígéret
Összecsukható vizirepülőgép – Icon A5
Címkék: Amerika repülő fesztivál újdonságok vizi repülőgépek