80 éve szállt le New Yorkban a Dornier X repülő hajó

Ma pontosan nyolcvan éve landolt New Yorkban a világ legnagyobb transzatlanti óriás hidroplánja, amely 66 utast volt képes luxus körülmények között Európából Amerikába szállítani.

A Dornier X kalandos és kilenc hónapig tartó hosszú úton érkezett meg Manhattan partjaihoz. Az út során Lisszabonban kigyulladt, ott állították helyre, majd meglátogatta Dél-Amerikában a német közösségeket, onnan repült a part mentén a térképen látható módon a Nagy Almába.

A fő fedélzeten a 66 utas éjszakára ággyá átalakítható székeken utazhatott, külön étkezőben szolgálták fel a konyha remekeit, az uraknak és a hölgyeknek dohányzó szalon biztosította a luxus óceánjárókkal azonos minőségű utazást.

Szükség is volt a kényelemre, hiszen az ötszáz méter magasan repülő óriás csak 175 kilométer/óra átlagsebességgel szelte át az óceán feletti levegőt, az 1700 kilométer hatótávolság miatt többszöri leszállással, ahol az utasok a szervizelés ideje alatt a parton is kisétálhatták magukat.

A repülő hajó méretét jól mutatja az Airbus A380 géptörzs átmérőjével való összehasonlítása, no meg az a tény, hogy a New York-i sétarepüléseken a 14 fős személyzet alkalmanként 100-150 utast szállított, kihasználva a gigantikus hidroplán két világháború között egyedülálló 56 tonna maximális felszállósúlyát.

Legyen Ön is REPJEGYVADÁSZ!

A repülő hajó Amerikába marketing céllal érkezett, de a gazdasági világválság miatt nem talált befektetőt, hiába repültetett meg kilenc hónapi ott tartózkodása során sok-sok ezer embert, végül haza kellett Berlinbe repülnie.

Korábbi anyagaink:
Dornier Do-24ATT a vízen
Dornier repülőgépgyár Manilában
Egy gigantikus hidroplán nyírfából

Ajánlott link:
Dornier Museum, Friedrichshafen

Címkék: Amerika    Berlin    gyár    tenger    történelem    városnézés felülről    vizi repülőgépek

2 hozzászólás

  1. Vízirepülés » Száz éves a vizirepülés a Bodensee-n

    2012. augusztus 27. @ 16:26

    […] Korábbi anyagaink: VIDEÓ: Exkluzív interjú Iren Dornier-vel Budapesten Nyolcvan éve szállt le New Yorkban… […]

  2. Vízirepülés » Dornier Do-214 Lufthansa életre kel a vizen

    2012. október 18. @ 21:45

    […] Dornier cég épített a hagyományokra akkor, amikor a szárnyba toló-húzómotoros elrendezéssel négy pár motort tervezett. Viszont a szokásos alsó szárnyat már a repülőgép törzsén […]

Szóljon hozzá!

STA TRAVEL