Twin Bee a kétéltű történelmi repülőgép

Egy második világháború utáni hidroplán modellt a múlt század hatvanas-hetvenes éveiben újrafogalmaztak – bemutatjuk a UC-1 Twin Bee Amphibiant.

Nyáron Kanadában a Viking gyárban jártunk, ahol újjáélesztik a DeHavilland Canada klasszikus modelljeit, köztük a DHC-2 Beavert és a DHC-6 Twin Ottert. A gyártócsarnok mellett az udvaron a fűben találtunk egy motorhiányos gépet, ami az egykori SeaBee átépített szárazföldi változata.

A SeaBee a második világháború utáni pár évben több mint ezer épített példányával Kanadában az alap hidroplán repülőgép volt. Jó húsz évvel később ezt a gépet nagyobbították meg az Egyesült Államokban azzal, hogy a kabin mögül a szárnyra tették jobb és bal oldalt a nagyobb tömeg felemeléséhez már szükséges két motort.

A gépet építő United Consultans cég – ebből az UC-1 névrész – 1965-ben szerezte meg a típusalkalmassági engedélyt, majd 1987-ig 23 darabot adtak el a Twin Bee-ből.

Verne Gyula nyomán a Kétmotoros Méhecskével egy pilóta négy utas részére szerezhet élményt a két egyenként 180 lóerős motorral kétszáz kilométer óránkénti átlagsebességgel és maximum ezerötszáz kilométer távolságra.

A gép mind a vízen mind a szárazföldön rövid kifutású fel- és leszállással (STOL) üzemel. A hatodik kis képről nagyítható a repülőgép háromnézeti rajza.

Ha valaki kíváncsi a repülőre, Európában is látható egy szép sárgára festett példány néha a comói tavon vagy a Wolfgangsee-n és ajánlunk még több képet és információt a seabee.info oldalról is.

Highslide JS

Korábbi anyagaink:
VIDEÓ: Hidroplán kikötők Viktória félszigetén
VIDEÓ: Scalaria Air Challenge 2009

Ajánlott link:
Egy kitűnő Twin Bee oldal

Címkék: képtár    vizi repülőgépek

1 hozzászólás

  1. Vízirepülés » Egy rc-modell kör Ausztriában

    2011. február 26. @ 17:00

    […] januárban az egyik tag maga épített egy kétmotoros UC-1 Twin Bee-t, mely repülőgépet nemrég mutattuk be ezeken az […]

Szóljon hozzá!

STA TRAVEL