Harminc személyes vizirepülőgép a Berievtől

Új modellekkel jelentkezik a világon a legnagyobb és a legtöbb vizirepülőgépet gyártó konszern, az orosz Beriev Repűlőgépgyár. A modellek bemutatását a Beriev 112 számú többcélú amphibiával kezdjük.

Ennek apropója, hogy a moszkvai repülőshow-n kaptunk erről a típusról a gyártól egy makettet, amely nagyítható fotóit most közreadjuk.


Highslide JS

be-112_42be-112_41be-112_37

Utasszállító, cargó, mentő, tűzoltó és vegyes változatban is fogják majd gyártani. Mi most csak az utasszállító változat paramétereivel foglalkozunk.

A viziüzemelés fő formája hagyományosan az marad, hogy a vizreszállt repülőgép kiúszik egy rámpához, kiengedi a futómüveit és a rámpán feltaxizik a ki-és beszállóhelyre. Felszállásnál pedig a szárazföldről indulva a rámpán keresztül vizbe merül, átmegy repülő csónakba azzal, hogy a vizben behúzza a kerekeit, majd a vizi felszállópályán felszáll és elrepül.


Highslide JS

be-112_36be-112_34be-112_30

Néhány fontosabb paraméter a gépről.

A szárny fesztáv 21,2 méter, végein két apró csónakocska biztositja a vizen a stabilitást. A törzs hossza 17 méter, magassága a szárazföldön a kerekein állva 5,2 méter.

A kabinban 27 utas és két pilóta fér el.

A gép maximális felszállótömege 11 tonna, a vizen a felszálláshoz maximum 860 méter szükséges, a leszálláshoz viszont elég a vizen 515 méter.

Hatótávolsága a neki megfelelő 3000 méter magasságon 370 kilométer óránkénti sebességgel repülve 2,1 tonna hasznos teherrel – húsz utas meg a csomag – és félórára elegendő navigációs üzemanyag tartalékkal egyezer kilométer.


Highslide JS

be-112_29be-112_28be-112_26

Végül érdekes a hajtóművek elrendezése. A két darab Pratt and Whitney turbólégcsavaros hajtómű a dupla függőleges vezérsík aljába van beépítve.

Highslide JS

Korábbi anyagunk:
Videó: Beriev 103 repülése Gelendzhikben

Ajánlott link:
Beriev Repülőgépgyár

Címkék: Gelendzhik    vizi repülőgépek

3 hozzászólás

  1. Repülni jó » IATA: enyhülni látszik a válság a légiforgalomban

    2009. november 2. @ 12:22

    […] A megtérülés ugyanakkor még katasztrofálisan alakul a IATA szerint, a költségek is emelkednek, miközben egyre élesebb az árverseny. Harminc személyes vizirepülőgép a Berievtől […]

  2. Otto Haring

    2009. december 27. @ 02:58

    A kepek eleg rosszak. Legkozelebb probaljatok meg a vakut a plafnra iranyitani es akkor nem lesz arnyek a modellek mogott…
    Egyebkent jo a cikk.

  3. Dr. Varga Sándor

    2009. december 27. @ 10:36

    Küldjél vizirepülőkről vagy repülésről szóló fotókat, szivesen közöljük, ha nem kérsz érte honoráriumot.

Szóljon hozzá!

STA TRAVEL